2013. június 2., vasárnap

LARIX DECIDUA BONSAI WEEKEND...:)


 Larix decidua Bonsai!!! Igen! Magyarországon az Európai vörösfenyő mint bonsai rendkívül ritka,mivel nem rendelkezünk magas hegyekkel ezt a növényfajt ritkán láthatjuk a magyarországi bonsaikiállításokon.  Pedig! Az Larix decidua díszítőértéke vetekszik Ázsai rokonával a

Ezt a Európai vörösfenyőt a 2012 es EBA kiállításon vásároltuk a házigazdáktól. A Larix yamadori már el volt indítva egy úton,hogy bonsai legyen ,viszont én egy más irányba tereltem a bonsaiá vállás útját.

Februárban egy hétvégén a shohinmaffia tagjai egy közös munkára gyűltek össze a természetesen vörösfenyő ügyben.

Bálint és Balázs egy félkaszkád Vörösfenyőt alakított mely ugyancsak Yamadori Szlovéniából.

A közös munka mindig egy kis bolondozásba fullad....:) 

Íme az általam kiszemelt vörösfenyő:


Egészséges hajtások,drótozásra várva.

Az eredeti elképzelés egy három törzsű bonsai volt.

Az új pozició...félkaszkád

a nebari "elrejtve"

Egy másik pozició..de,nem ez lesz részemről a nyerő...
az erős hajlításokhoz jutát valmint önvulkanizáló szallagot használtam.

Az elképzelés megvalósítás után. A jinek és a sharik kialakítása még várat magára.




Bálint a bonsaifrogdoktor

nashi....:)
Március során a nevelőedényből átültettem a Larixot egy Ying-xing gyártmányú fagyálló félkaszkád bonsaitálba. Az őszi lombszineződést figyelembe véve egy világos barnásszürke színű kockatest formájú tálat választottunk.


Átültetés után két-három hétre elkezdtem tápozni a növényt Aburakazuval.  Erőteljes hajtásokal hálállta meg a tápozást.








szép,idős kéreg.
 Jelenleg így fest a Larix bőséges tápozással és húzó hajtásokkal. A jövő tavasz során a jinek és a  sharik kialakítása lesz aktuális.



                                    A Larix Bonsai fejlődését folyamatossan közöljük....:)



2 megjegyzés:

Tóth-Szabó Balázs írta...

De beindult!
Mi a helyzet a másik két vöröskével? Amit én ültettem át, az elég gyengus volt. Beindult rendesen, használt a jó közeg?
B

Sándor Papp írta...

A gyengus az sajnos gyengus is maradt...:( katasztrófa milyen közegben volt... a jó minőségű ültetőközeg sem segített. a másik vöröske is beindult mint a fene. :)